Sprookjesachtig

Jane P. 06 juni 2019
Ik ben niet zo van de fantasy, maar ik ben toch in dit boek begonnen omdat ik de korte verhalen van Marguerite de Ruijter in verschillende verhalenbundels zo goed vond. Ik moet zeggen, ik heb er geen spijt van gehad. Het verhaal speelt zich af op Malta, een plek die ik goed ken. Je kunt uit het verhaal opmaken dat de schrijfster er ook echt is geweest. Ik had er gelijk het "Malta-gevoel" bij. Zij weet duidelijk waar zij het over heeft.

Het verhaal speelt zich deels af in het hier en nu en deels in een soort sprookjesachtige parallelle wereld. Ik moest er even aan wennen, vooral omdat het mijn genre niet echt is, maar toen ik er eenmaal in zat greep het me. Het einde doet vermoeden dat er een vervolg op komt. Ik kan niet wachten!!

Meer recensies van Jane P.