Leuk debuut

Janine 02 januari 2020
***MOGELIJKE SPOILERS***

Als eerste vond ik het een leuk boek om te lezen.
In het begin vond ik het wel wat weg hebben van de Vrees me serie van Tahereh Mafi, maar al snel bleek dat dit verhaal compleet anders was.

Je zag een mooie ontwikkeling van de hoofdpersonage en de verassing van Daan had ik niet aan zien komen (al vermoede ik wel dat er iets bijzonders was met hem).
Ik vond wel dat het soms van de hak op de tak ging. Vb: zo waren ze in een kasteel en zo waren ze op een schip. Er waren veel meer van dat soort momenten die net wat uitgebreider beschreven hadden kunnen worden. Het voelde nu af en toe gehaast.

Amber had ik niet aan zien komen tot de vergiftigingsscene. Toen werd het me duidelijk. Toch was het nog een leuke verrassing.
Het liefdesverhaal vond ik een mooi gegeven. Maar ik ben dan ook gek op liefdesverhalen waarin mensen op het eerste oog niet bij elkaar lijken te passen. Toch dacht ik in het begin dat het Valk en Maan zou zijn. En dan eventueel Daan erbij zou het een mooie vierhoeksverhouding zijn geweest. Al snap ik nu dat Daan niet in die categorie valt.

Ik ben in elk geval erg nieuwsgierig naar deel 2!

Meer recensies van Janine