Bloedstollend spannend

Jasmijn2000 15 december 2019
Karen Rose is een van mijn favoriete auteurs en Nergens Veilig is een boek waar alle elementen weer samenkomen. Haar plots zijn altijd verrassend en je wil niet stoppen met lezen, voordat je hebt ontdekt wie het heeft gedaan.
Nergens veilig gaat over rechercheur Aidan Reagan die zijdelings de psychiater Tess Ciccotelli al een keer is tegengekomen bij een andere zaak. Hierbij liet zij een kindermoordenaar ontoerekeningsvatbaar verklaren. Reagan denkt hierdoor, net als het halve politiecorps, dat Tess kil is en zaken zich niet aantrekt. Als er ineens patiƫnten van haar onder verdachte omstandigheden zelfmoord plegen heeft hij dan ook snel zijn conclusie getrokken. Als blijkt dat zij er niet bij betrokken is, draait Reagan bij en steunt hij Tess in de strijd. Want wie haat haar genoeg om dit in elkaar gezet te hebben?

Het fijne aan Karen Rose is dat zij personages uit andere boeken terug laat komen. De bijpersonages zaten ook al in een eerder boek van haar: In het vizier en Sterf voor mij. Dit maakt dat je ook met deze personages extra meeleeft, want je 'kent' ze al.