Adembenemende pageturner van de beste Italiaanse thrillerauteur maakt verwachtingen niet waar

Jeroen-de-Bruin 23 juni 2023
Sandrone Dazieri, auteur van de gewaardeerde Colomba Caselli serie (Dood de Vader, Dood de Engel & Dood de Koning) is eindelijk terug met een nieuwe thriller: Wespenman.

Het verhaal gaat snel van start in het heden en weet direct te boeien, korte hoofdstukken en vrijwel direct een aangrijpende gebeurtenis welke de eerste lijn van het verhaal start.
Helaas volgt kort daarna de introductie naar verhaallijnen in het verleden en dit is waar de korte hoofdstukken plaatsmaken voor lange hoofdstukken en de vaart uit het boek wordt gehaald.
Vanaf dit moment wordt er geprobeerd verhaallijnen aan elkaar te knopen en daar raakt de auteur mij kwijt. De verhaallijnen zijn dun en onvolledig.

Wat ik me vooral afvraag is of dit boek niet volledig verloren is geraakt in de vertaling, daar waar het origineel (Il male che gli uomini fanno) 544 pagina's telt en dit boek slechts 378.
Dit vraag ik mij af omdat de personages en de verhaallijnen zo onvolledig aanvoelen.

Wespenman maakt de verwachtingen niet waar en ik heb lang getwijfeld of ik de 2,5 ster die ik dit boek zou geven, naar boven of naar beneden zou moeten afronden.
Het is 2 sterren geworden, omdat het verschil in het leesplezier van zijn voorgaande boeken te groot is geweest om 3 sterren te rechtvaardigen.

Meer recensies van Jeroen-de-Bruin