Fijn debuut

Jessica 10 december 2019
Gisteren nestelde ik mij met een kopje thee op de bank met mijn gewonnen exemplaar van 'Onderweg naar jou.' (Leuk detail: ik won het 100ste boek!) Vandaag las ik hem uit. Het boek leest als een trein! Een fijne schrijfstijl, toegankelijk zonder simpel te worden. Verfrissend vond ik de QR-codes die door het hele boek heen te vinden zijn.

We volgen Kim, vanaf haar vroege jeugd tot in haar early 30's. Zij komt uit een religieus gezin, wonend in een bekrompen dorp en is zelf een vrije geest. De weg die zij kiest in het leven wijkt af van het ideaal dat haar ouders en dorpsgenoten voor ogen hebben. In korte hoofdstukken laat Kim ons stukjes van haar leven zien. Een kijkje in haar kleutertijd, haar puberteit,.... Doordat het steeds een klein stukje behelst en dan weer wat jaren verder springt in de tijd, komen grote onderwerpen maar klein aan bod. Er gebeurt heel veel in het leven van Kim, maar ze raakt het in het boek maar heel kort aan. Hierdoor miste ik wat diepgang. Het bleef voor mij wat oppervlakkig. Niet tot tranen toe geroerd, wel een veelbelovend debuut gelezen met een mooie boodschap!

Meer recensies van Jessica