Niet de meeste slimme manier om te emigreren

Jolanda 27 mei 2020
In dit boek maken we kennis met Abel, een man die er al jaren van droomt een eigen wijnchateau te hebben en zijn vrouw Angela, die hem dit gunt.
Deze twee zouden zo mee kunnen doen in het programma “ik vertrek”. Want er gaat eigenlijk niets zoals ze het hadden bedacht. En vooral Abel laat zicht nogal eens door zijn eigen geestdrift mee sleuren. Gelukkig weet Angela hem dan weer met beide voeten op aarde te krijgen.
Het begint al dat ze minder geld krijgen voor de verkoop van hun bezittingen in Nederland en als ze dan in Frankrijk aankomen, blijkt Abel toch een aantal van de kleine lettertjes over het hoofd te hebben gezien. Dit alles maakt dat het financiele plaatje er niet meer zo rooskleurig uit ziet. Maar in plaats van op te geven gaat Abel hun geldproblemen te lijf, door op zijn eigen on orthodoxe manier met wiet te gaan experimenteren, hoe dat afloopt mag je lekker zelf lezen.
Met deze heerlijke pageturner geschreven in zijn vertrouwde karatistieke schrijfstijl neemt Ilja Gort je mee naar Frankrijk. Waar we momenteel vanwege de lockdown zelf nog niet naar toe mogen.

Meer recensies van Jolanda