Hell City

JolienV 26 april 2020
Deze novelle trok me meteen aan door zijn cover enerzijds maar ook de korte inhoud anderzijds. En de hond.
Het viel me meteen op bij aanvang dat het verhaal absoluut niet bedoeld is voor iedereen. Zonder één woord dialoog maar met zeer veel verwarring voert de auteur je mee naar een brandende stad. Het boek begint in een brandende kamer, maar de muren zelf voelen niet heet aan. Het hoofdpersonage - Allie is de enige naam die ze zich herinnert - is even verward als de lezer en neemt aan dat ze in de hel isen dat dit een tussenfase is tussen het leven en de eeuwige rust. Wanneer ze de kamer - en het gebouw - verlaat, blijkt ook de rest van de stad in brand te staan en wordt ze aangevallen door monsters. Ze moet overleven en terugvechten.
Tot ver in het boek bleef ik me afvragen wat er nu echt aan de hand is, en dan komt het laatste gedeelte, dat er stevig inhakt. Daarna wordt alles meteen duidelijk en begrijp je ook de angst, de pijn en de onzekerheid van het hoofdpersonage. Een prachtig geïllustreerd boek met schetsen van de monsters die het verhaal perfect aanvullen.
Geen snelle hap voor tussendoor. Neem je tijd om het te lezen en te genieten.

Meer recensies van JolienV