Waar blijft deel 2?

JoMarch 11 februari 2020
Dit boek is een terechte klassieker en geweldig vertaalt. Jo March is een feministische held, net als Louisa Alcott. Als je je verdiept in het leven van de schrijfster zie je hoe erg het boek daarop gebaseerd is en hoe mooi ze wijze lessen heeft verstopt in het boek dat eigelijk is bedoelt voor kinderen. Het boek is echter voor iedere leeftijd leuk en indrukwekkend. Het boek heeft niet een heel spectaculair verhaal, het is een fragment uit het leven van 4 zussen die het niet breed hebben, maar juist dit vond ik zo leuk aan het boek. Dit boek is echter niet het gehele verhaal van de oorspronkelijke Little Women. Het boek is 150 jaar geleden in twee delen uitgegeven en later 1 geworden maar als ik het boek vergelijk met de film mis ik belangrijke gebeurtenissen die denk ik in het tweede deel plaatsvinden. Ik smeek de vertaler dan ook, geef ons deel 2 van deze literaire klassieker.

Meer recensies van JoMarch