Beklemmende thriller die zich afspeelt in Maastricht

Joost Muller 07 maart 2021
Vanaf de eerste bladzijde word je in het verhaal gezogen.
Je volgt het levensverhaal van Vincent Verbeek en waant je daarbij direct in de jaren 80 toen je nog met TDk cassettebandjes nummers uit de top 40 opnam. Leuk dat ieder hoofdstuk met Vincent vooraf wordt gegaan door enkele tekstregels van een song die op dat moment een hit was.
Daarnaast ben je getuige van de hedendaagse zoektocht van Irisa, een stoere rechercheur die samen met haar team verschillende moorden in Maastricht probeert op te lossen en daarnaast wat onverwerkte issues uit haar verleden met zich meedraagt. Je voelt de constante spanning en druk om niet te laat te zijn. Tot er een volgend slachtoffer valt.
De auteur neemt je mee naar mooie plekken in Maastricht die ik nog niet kende maar die ik zeker eens ga bezoeken. Als ik dat nog durf.
Een echte pageturner met een paar onverwachte wendingen en een waanzinnig plot.

Meer recensies van Joost Muller