het kwam maar niet tot leven

Karen 21 maart 2017
Het verhaal gaat over twee stellen, Kate en David, en Hannah en Ben, of was het nou Hannah en David? En wie van de twee stellen had nou de kinderwens. DE personage werden zo weinig levendig beschreven dat ik de dames nauwelijks uit elkaar kn houden, en uiteindelijk maar het ezelsbruggetje K(ate) heeft K(inderen).
Ook tijdens het verhaal zijn de emoties niet goed navolgbaar. Als er serieuze problemen zijn, gaat Hannah rucktsichloos voor haar ongeboren kind, en verliest ze de belangen van haar beste vriendin volledig uit het oog. Ergens in het verhaal keert de focus en tijdens de geboorte heef Hannah enkel en alleen oog voor haar vriendin, die daar niet zo heel veel meer aan heeft. Ook de gevoelens van voor de vader van Kate veranderen van haat naar liefde, maar het waarom hiervan wordt niet duidelijk. Jammer, want het thema van het boek is boeiend, hoe kun je vriendschap goed houden in tijden van groot verdriet.

Meer recensies van Karen