no-nonsense

Wat dit boek betreft, vanaf het moment dat duidelijk was dat Janne een boek ging schrijven, keek ik ernaar uit. Aangezien ik Janne al een serieus lange tijd volg op Instagram en haar podcasts volg, ben ik een klein beetje bevooroordeeld.

Het boek leest als een trein. Janne houdt een spiegel voor (en dat kan best confronterend zijn), laat de lezer lachen, maar zo nu en dan ook een traantje wegpinken.
Janne is brutaal eerlijk, maar ook intens open over haar eigen leven. Voor mensen die niet tegen (opbouwende) kritiek kunnen, is dit misschien niet het beste boek. Janne laat je namelijk inzien dat geen enkel leven perfect is en dat als je iets wil, je er zelf heel hard voor zal moeten werken en waarschijnlijk je eigen karakter/persoonlijkheid zal moeten aanpassen.

Voor een 'zelfhulpboek' is dit denk ik degene met de minste drama, het hoogste gehalte no-nonsense en een nuchtere insteek. Ik raad dit boek aan iedereen aan die zichzelf ook afvraagt : " wat nou als het ook anders kan." Dit boek is namelijk een fijn opstapje naar een daadwerkelijke verandering in je leven. Het biedt handvatten, maar het uiteindelijke werk, zal je toch zelf moeten doen.

Meer recensies van Kayleigh Josiassen