Hoe een hobby bizarre vormen aanneemt

knupke 15 februari 2020
Via haar werk leert Anouk Sven kennen. Al na een paar maanden wonen ze onder één dak en beginnen er haarscheurtjes in de relatie te ontstaan. Sven heeft een rare hobby waar Anouk maar niet aan kan wennen. Na een ongelukje in de badkamer veranderd alles.

Mijn verwachtingen voor dit boek waren hoor. Veel goede verhalen gehoord en lovende recensies voorbij zien komen. In het eerste deel van het verhaal is die verwachting zeker waar gemaakt. De spanning wordt snel opgebouwd en het verhaal loopt als een sneltrein naar een hoogtepunt. Halverwege het boek lijkt er een soort deel twee te starten. Daar is de spanning minder en is het meer mijn nieuwsgierigheid die het overneemt. Tegen het einde neemt de spanning weer toe. Het wisselen tussen de personages draagt hier ook aan bij.

Ik heb het boek graag gelezen en met goed vermaakt. Maar er zijn verhalen die me meer geraakt hebben. Al lieten de gruwelijke details mij, als beelddenker, zeker niet koud.
Drie en een halve ster.

Meer recensies van knupke