Je voelt de spanning in je lijf.

knupke 13 oktober 2019
De kaft van het boek trok meteen mijn aandacht. Een paar mooie bloemen, maar een is er geknakt. Zonde. De tekst "Sophie heeft iets vreselijks gedaan. Of niet?" Daardoor gaan mijn radertjes al draaien. Wie zou het dan gedaan hebben? Is ze erin geluisd of is ze gedwongen?

Op internet kun je de eerste pagina's lezen. Ik werd er erg nieuwsgierig van. Waarom zou een 29 jarige nog bij haar ouders wonen als ze zo streng zijn? Zou Sophie geknakt zijn? En waarom dan?  Nog meer vragen.

Gelukkig kreeg ik de kans om het boek voor publicatie te lezen en kreeg ik snel antwoord op al mijn vragen.

Het verhaal wisselt tussen toen en nu. In het heden groeide mijn verbazing en de vragen stapelde zich op. Het verhaal over het verleden onthuld heel langzaam wat er gebeurt is waardoor ze nog bij haar ouders woont en aan hun stenge regels moet voldoen.
Tijdens die onthulling groeide ook de onrust/spanning in mijn buik.

Door het wisselen tussen toen en nu blijf je geboeid lezen. De korte hoofdstukken en fijne vlotte schrijfstijl zorgen ervoor dat je het boek bijna niet weg kan leggen. Eentje kan nog wel. Ik had het dan ook zo uit. En wat ik dan heel fijn vind is dat ik antwoord heb gekregen op de vragen.

Eva Nagelkerke ofwel (zussen) Alexandra en Victoria Nagelkerke hebben me spannende en beklemmende leesuurtjes bezorgd. Fijne eerste kennismaking.
Vier en een halve ster van mij.

Meer recensies van knupke