Praktische adviezen voor een gezonde darmflora

Kritischelezer2 06 augustus 2022
Dit boek legt de relatie tussen darmstoornissen en hersenaandoeningen helder en duidelijk uit. Ik ben me bewust geworden van het grote belang van gezonde darmen. Het was nieuw voor mij dat problemen met de darmen kunnen leiden tot depressies, want maar liefst 90% van de neurotransmitter serotonine wordt in de darmen geproduceerd. Zelf ben ik overgevoelig voor gluten en had hierdoor lichamelijke en mentale klachten. Naar aanleiding van dit boek vermijd ik nu zo veel mogelijk gluten en kies ik voor meer biologische en plantaardige voeding. Ik voel me hierdoor veel beter en mijn partner klaagt niet meer over mijn onaangepast gedrag. Het boek bevat ook enkele recepten ter bevordering van goed functionerende darmen. Helaas staat er geen index in dit boek, anders was het nog toegankelijker geweest. Al met al een aanrader!

Meer recensies van Kritischelezer2