(H)erkenning en hoop !

KvanHaaften 05 augustus 2020
Een aanrader voor jong-volwassenen, met of zonder een eetstoornis én voor volwassenen die in aanraking komen met iemand die een eetstoornis heeft. De personages zijn verzonnen maar de schrijfster weet uit eigen werkervaring het verhaal zo neer te zetten dat het de werkelijkheid raakt. Mijn dochter is herstellende van een eetstoornis, Anorexia. Haar gebrek aan zelfvertrouwen, de wanhoop, haar angst, depressie en de chaos in haar hoofd, alles komt in dit boek voorbij. De schrijfster verwoordt perfect hoe de eetstoornis te werk gaat. Hoe kun je als ouder je kind helpen? Hoe kom je van die 'ongenode gast' af die uiteindelijk heel het gezin weet te manipuleren? Het boek laat ERKENNING zien voor deze gevaarlijke, psychische stoornis. HERKENNING van het gezinsleven van de afgelopen twee jaar. HOOP omdat mijn dochter nu, na meerdere opnames, therapieën en begeleiding, net als Marscha, stapje voor stapje zich afkeert van haar onbetrouwbare 'vriend' en dapper vecht voor een normaal leven en een gezond lichaam. Het boek is top geschreven. Alle lof voor de auteur! Het geeft mij extra houvast en kracht voor moeilijke momenten die beslist nog zullen komen. Ik zal mijn dochter steeds herinneren; 'Wat je zegt zie je zelf' ! Met veel dank aan Jacodine !