De stilte zegt genoeg

Rank 1075 Gelezen 37 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 39 Favoriet 8 Recensies 18
Young adult Lijsten 2 Spots 1   Topics 0
Dit emotionele youngadultboek speelt zich net als Jacodine van de Veldes eerste jongerenroman Wat je zegt zie je zelf deels af op de Franse camping Le Tournesol. De hoofdpersonen proberen ieder op hun manier om te gaan met verlies en schuldgevoel.

Sinds het overlijden van haar moeder staat de wereld van de zeventienjarige Tara stil. Ze is erg in zichzelf gekeerd en door haar verdriet en het gemis blijkt het moeilijk haar leven op te pakken. Op een kampeervakantie met haar oom en tante ontmoet ze de vijfjarige Eva. Meteen is er een klik tussen de twee, doordat ze elkaar woordeloos aanvoelen. Wat Tara van Eva’s negentienjarige broer Thom moet vinden, weet ze niet zo goed. Hij is lief en zorgzaam voor zijn familie, maar kan ook zomaar ineens uit zijn vel barsten. Tara komt tot de ontdekking dat ook de muzikale Thom een last met zich meedraagt. En dat is iets waar hij duidelijk niet over wil praten.

Young Adult
Fictie 15+
Uitgeverij Clavis B.V.B.A.
22 maart 2021
23 maart 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Jacodine

Reacties op: De stilte zegt genoeg