Zure slagroom.

leon 19 september 2023
De Gouden lepel.
Auteur: Jessa Maxwell.
Oorspronkelijke titel: The Golden Spoon.
Vertaling: Marion Drolsbach en Mieke Trouw.
Genre: thriller

De bakweek, een fenomeen in Amerika, begint aan het 10e seizoen. De presentatie is ook deze keer in handen van Betsy Martin, die het programma heeft bedacht en altijd de baksels beoordeelt, maar dit seizoen krijgt ze gezelschap van Archie Morris, de bekroonde bakker en presentator van het programma De Snijplank. Dit wordt het eerste seizoen dat Betsy de tent deelt met een andere presentator. De opnamen worden weer gemaakt in het noorden van Vermont, op Betsy Martins familielandgoed in de bergen. Op 5 juni komen zes thuisbakkers naar Grafton Manor, waar ze zullen strijden om de titel van Amerika’s beste bakker. De wedstrijd duurt van maandag tot en met vrijdag.

Het boek heeft een proloog en een epiloog met daartussen hoofdstukken die weer onderverdeeld zijn in dagboek achtige verhalen van de thuisbakkers.
Dit zijn de huisbakkers;
Stela Velasquez, is journalist voor The Republic
Hannah Severson is de trots van het plaatselijke restaurant, Polly’s Diner
Gerald Babtiste, wiskundeleraar.
Pradyumna Das Ondernemer Pradyumna is de oprichter en voormalige CEO van het bedrijf Spacer,
Lottie Byrne is een gepensioneerde verpleegkundige.
Peter Gellar is gespecialiseerd in de restauratie van oude gebouwen.

De schrijfstijl is prettig om te lezen.
Het is geen echte thriller, het mist cliffhangers.
Het plot is verrassend.
Ik persoonlijk mis recepten van de thuisbakkers, met recepten zou het boek aantrekkelijker zijn.

Meer recensies van leon