Gods hand?

leon 28 oktober 2023
Een dodelijke bekentenis.
Matthew Costello en Neil Richards.
Vertaald door Peter de Rijk.

Een dodelijke bekentenisis het 10e deel van de Cherringham-serie.
Het anders zo rustige en lommerrijke dorpje Cherringham aan de Thames wordt opgeschrikt door de plotselinge dood van Eamon Byrne, de vliegende pater.

Alleenstaande moeder en webdesigner Sarah Edwards is een gescheiden vrouw met 2 kinderen; Chloë van dertien en Daniël van tien.
Weduwnaar Jack Brennan en gepensioneerde rechercheur uit New York - Amerika - woont met zijn hond Riley op een boot genaamd The Grey Goose op de Thames.

Aan de rand van Cherringham ligt het St. Francis' klooster, van de Zusters van St. Francis, Hier werkt en bidt een handjevol nonnen. Op goede vrijdag sterft de plaatselijke priester, pater Byrne. De omstandigheden van de dood zijn verdacht, en al snel gaan Jack en Sarah in op de zaak: welke geheimen nam pater Byrne mee in het graf? Wie wilde hem dood hebben?

Samen met Jack ontrafeld Sarah het mysterie en komt er een verrassende wending in het verhaal. Een plot dat ik niet zag aankomen.

Het is een leuk rustig verhaal, zonder echte cliffhangers waardoor het verhaal niet heel spannend is.
De boeken in deze serie hebben een mooie typisch Brits uitziende kaft.
De hoofdstukken zijn niet erg lang en het verhaal leest lekker makkelijk.

Meer recensies van leon