Geloofstrijd in Engeland, Europa.

leon 08 augustus 2020
De martelaar is het debuut boek van Rory Clements met John Shakespeare in de hoofdrol als een van de vele speciale agenten in Londen Engeland.
De geloofstrijd is in Europa in volle gang, ook in Engeland wordt er op Paapen gejacht
De vermeende helper van Balthazar Gerards heeft nu de opdracht om admiraal Drake te doden.
Ik heb de laatste tijd meer boeken over deze periode gelezen, van vooraanstaande auteurs, en kan niet anders zeggen dat veel historische gebeurtenissen door iedere schrijver weer net iets anders wordt omschreven, ook niet alle namen in de buurt van bestaande hoogwaardigheidsbekleders zijn het zelfde.
Het is een vlot geschreven boek met vrij korte hoofdstukken, het leest prettig.
John Shakespeare krijgt bezoek van zijn broer, ja hoor William genaamd, die zich net heeft aangemeld bij een toneelgroep.deze groep speelt een kleine maar belangrijke rol in het verhaal.
Ik hoop dat de andere 6 delen snel vertaald gaan worden vanuit het Engels naar het Nederlands.
En graag met de kaft en rug in een zelfde stijl als deel een.

Meer recensies van leon