Schutters zilver

leon 08 augustus 2019
Dit is het vierde deel in de Evan Sharpe serie, geschreven door Wouter van Mastricht.
Evan is aanbeland bij de schutterij van Amsterdam, waar hij de opdracht van de burgemeesters krijgt om een moord te onderzoeken.ondanks tegenwerking van een kandidaat burgemeester, de schout en een oude Spaanse rivaal weet Evan het beste er van te maken en vindt ook nog het wrak van een Spaanse boot die in de Zuiderzee is gezonken vol met zilveren munten die bedoeld waren om de troepen mee te betalen.
De Spanjaarden en de Amsterdamse burgemeesters loeren ook op het zilver.
Wouter heeft weer een spannend verhaal geschreven..Een aanrader voor iedereen met belangstelling voor boeken met een historische achtergrond.
Alleen jammer dat er nu 4 verschillende kaften (ruggen) in mijn boekenkast staan.
Ik hoop dat we niet zolang hoeven te wachten op het volgende boek en ben benieuwd of Evan zich voor, tijdens of na zijn huwelijk in een nieuw avontuur stort.

Meer recensies van leon