Verrassende novelle

Een verrassende novelle waarin romantiek met een verrassend einde tot uiting komt.

Lucille komt onverwacht terecht in een nieuwe wereld wanneer zij op aarde op de vlucht is. In Lumion ontmoet zij de mysterieuze Zayne. Met de belofte van een warme maaltijd en een dak boven haar hoofd voor de nacht stemt ze in met een bijzondere opdracht. Waarbij ze 1 avond een baljurk draagt naar het bal van de prins van Lumion.

Jami Leigh is in staat me te doen vergeten dat ik een boek lees geschreven door een Nederlandse auteur. Normaal ben ik na een paar bladzijden al uitgekeken en gaat het boek door naar de DNF stapel. Haar schrijfstijl is erg aantrekkelijk en niet een aaneenschakeling van deze persoon zei dit, die zei dat. Ze brengt in korte tijd een wereld tot leven die tot de verbeelding spreekt.

Het verhaal is kort wat logisch is want het is een novelle, maar de consequentie is dat een deel van het boek wat haastig aanvoelt. Karakters worden niet volledig uitgewerkt en relaties komen onnatuurlijk snel tot stand. Ik vond de personages wel onderhoudend en een aantal had ik dan ook nog wel wat beter willen leren kennen.
Een enkele plottwist was bijzonder en niet heel creatief.

Het laatste hoofdstuk van het boek vond ik misschien nog wel het beste. Een heel onverwachte wending die je uitnodigd voor een vervolg. Ik wil wel meer lezen over Zayne en Lucille.

Meer recensies van Lies van Haaster-Temme