Spannend boek dat je in 1 dag wil en moet uitlezen

Linda de Wilde 24 november 2021
Uitgespeeld van Inge Spaan

Het boek gaat over Laura die onverwacht haar vader verliest. Tijdens het zoeken naar kleding vindt zij een routebeschrijving naar de Oostvaardersplassen.

Op datzelfde moment is er een vermissing van Gerard en Annelies Timmer. De ouders van een oud klasgenoot.

Laura gaat op onderzoek uit om te kijken waarom haar vader de papieren had en komt als journalist ook in aanraking met een wethouder die zowel haar vader als Gerard Timmer blijkt te kennen. Tijdens de zoektocht maakt ze veel gebruik van haar collega Leendert. Leendert is computerexpert en zoekt / vindt veel antwoorden op vragen die Laura stelt.

Leendert is helemaal dol op het spel ‘Klopjacht’. Tijdens het drie series tellende onderzoek naar de moord op Beatrice vindt Leendert steeds meer samenhangen met de vermissing van het echtpaar Timmer. Zo spelen beide zaken zich af bij de Oostvaardersplassen.

In het boek volgen we drie verhalen, Laura, Leendert en Annelies. Dit loopt goed in elkaar over en is goed te begrijpen.

Er is goed nagedacht over de verhaallijn en de personages. Vooral de zoektocht ‘Klopjacht’ is perfect beschreven en er is goed over nagedacht. Je gaat als lezer mee in de puzzel en wordt tot op het laatst meegezogen. Het verhaal is tot het laatst spannend en je wil blijven lezen.

Kortom: een spannend, makkelijk lezend, goed in elkaar zittend verhaal. Je blijft lezen en wegleggen van het boek is daardoor zeer moeilijk!

Zeker een aanrader!

Meer recensies van Linda de Wilde