Een fascinerend verhaal

Linda 07 januari 2020
Mijn volledige recensie is terug te vinden op:

Het verhaal is verdeeld in vier delen, die je langzaam maar zeker steeds meer inzicht in het leven en het verhaal van Aaron geven. Het eerste hoofdstuk heet Pijnlijke Herinneringen en begint eigenlijk meteen over de Leteo-behandeling, een behandeling die je dingen kan laten vergeten.

Vervolgens breekt mijn hart als mij duidelijk wordt dat Aaron, zo jong, een poging tot zelfmoord heeft gedaan, en ik ben dan pas op bladzijde drieentwintig!

Adam Silvera is een schrijver die feilloos, schijnbaar moeiteloos, diversiteit in zijn boeken verweeft. Ook met Meer Gelukkig dan niet had hij mij heel snel te pakken, vooral toen ik mij realiseerde wat er precies met Aaron is gebeurd. Dan komt het voorwoord, achteraf, alsnog keihard binnen. Eigenlijk had ik het kunnen weten door de tekst en advertentie op de pagina erna.
Voor iedereen die ondervonden Heeft dat gelukkig zijn soms moeilijk is.
Kortom, een fascinerend, naar je strot-grijpend verhaal. Wat je verbijsterd achterlaat als je de laatste zin gelezen hebt.
Tip: lees vooral het nawoord!

Meer recensies van Linda