voor mij een onbekende geschiedenis

Lotta5370 20 april 2024
Ik wist voor ik het boek van Anna Wolz las nog niks over de blitz. Bij de tweede wereldoorlog dacht ik vooral aan de oorlog in Nederland, de concentratiekampen, onderduiken en het verzet. Ik vond het dus heel erg interessant om over de tweede wereldoorlog te lezen vanuit dit perspectief. De oorlog in Engeland. En het boek ging over zoveel meer dan de oorlog. De innerlijke conflicten die de personages hadden vanwege verschillende redenen voelde ik als lezer goed mee. Het begin van het boek nodigt gelijk uit tot verder lezen. Hier wordt namelijk aangekondigd dat een van de personages het niet gaat overleven en dan wordt je gelijk nieuwsgierig naar wie dat dan is. Tegelijk vond ik het ook jammer dat je daar dan mee bezig was tijdens het boek (met die vraag van ‘wie gaat er dan dood?’) terwijl er zoveel meer gebeurt. Maar al met al heb ik genoten en veel geleerd van dit boek

Meer recensies van Lotta5370