die arme Remi

Lotta5370 29 april 2024
‘Kennelijk stond in de sterren geschreven dat hij nooit langere tijd achter elkaar gelukkig mocht zijn.’ Die zin vat het verhaal van de te vondeling gelegde Remi uit het boek ‘Alleen op de wereld’ het beste samen. Tegenslag op tegenslag moet Remi verwerken. Je gaat gedurende het verhaal echt hopen dat hij iemand tegen gaat komen bij wie hij altijd kan blijven en waar hij zich veilig voelt. Deze prachtige klassieker kan ik blijven lezen, al is het tranentrekkende gehalte in deze herdruk van Tiny Fisscher wel wat minder door de afstand die er met het hoofdpersonage gecreëerd wordt. Maar dat neemt niet weg dat het leven van die arme Remi super verdrietig blijft en dat het bovenal ook echt een spannend verhaal is. De prachtige tekeningen van Charlotte dematons maken het helemaal af. Wat weet Charlotte Dematons toch altijd prachtig de sfeer van het verhaal te vatten in haar illustraties!

Meer recensies van Lotta5370