Alleen op de wereld

Rank 971 Gelezen 2316 Aan het lezen 20 Wil ik lezen 264 Favoriet 158 Recensies 27
Literatuur & Romans Artikelen 11 Newsroom 1 Lijsten 6 Spots 23 Hebban 1000 41   Topics 0
Deze ontroerende klassieker gaat over de vondeling Rémi. Tot zijn achtste jaar woont hij bij zijn pleegmoeder Barberin, daarna wordt hij verkocht aan Vitalis, de straatmuzikant die van dorp naar dorp trekt. Onderweg bouwt Rémi een warme vriendschap op met het aapje Jolie-Coeur. Wanneer zijn kameraadje sterft en Vitalis kort daarna ook, is Rémi gedwongen alleen verder te gaan. Na vele omzwervingen en talloze ontberingen komt hij eindelijk achter het geheim van zijn afkomst en vindt hij zijn echte moeder.

'August Willemsen bewijst dat een jeugdboek ook voor volwassenen heel geschikt kan zijn.' - De Morgen

Literaire fictie algemeen
Historische roman (populair)
Fictie 10-12 jaar
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Moeilijk lezen
Tiny Fisscher
Illustraties
Emile Bayard Charlotte Dematons
Gottmer Uitgevers Groep b.v.
15 december 2010
16 november 2016

2 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Noor te Velde Hebban Recensent

Een leeservaring die je altijd bijblijft

door: Noor te Velde 1 like

Bijna iedereen kent het boek wel: de klassieker Alleen op de wereld van Hector Malot. En in november 2016 is het opnieuw uitgegeven! Dit keer in een heel mooi jasje; kinderboekenauteur Tiny Fisscher heeft het boek bewerkt, en Charlotte Dematons heeft prachtige illustraties gemaakt. Er zit een...

Reacties op: Alleen op de wereld