Lotte Trap 27 oktober 2019

Toen ik het boek in handen kreeg was ik gelijk al verliefd op de cover, de kleuren, de lay-out.
Prachtig en stiekem ook een beetje duister.

Ik ben alleen niet overtuigd van de titel. Ik snap het contrast tussen de personages wel, maar niet waarom de titel nou precies deze twee woorden bevat. In het verhaal komen deze praktisch niet terug. Het doet het verhaal in ieder geval niet tekort.

Ik heb genoten van het boek. De eerste hoofdstukken moest ik even op gang komen, ook met name omdat ik een Engelstalige versie heb gelezen. Daarnaast vond ik het verhaal moeizaam op gang komen, pas enkele hoofdstukken in het verhaal kwam er wat vaart in.

Lou (Louise) en Reid winden je helemaal om hun vinger en bij elke pagina denk je: hoe verder..
Je leest afwisselend vanuit het perspectief van Lou of Reid, dit maakt dat je een goed idee krijgt van beide karakters en hun denkwijzen en gevoelens.
Ik vond het jammer dat er niet iets meer in gegaan werd op het verleden van beide karakters. Ik merkte in de loop van het verhaal dat hun verleden hun echt gemaakt heeft tot wie ze nu zijn, maar juist aan dit verleden wordt in verhouding tot de rest niet veel aandacht besteed. Wat ik mooi vond aan het boek was dat je helemaal voor je ziet hoe Lou en Reid soms tegen over elkaar staan en je bijna met ze mee kan 'voelen'.
De verhaallijn van Coco en Ansel trekt me ook erg aan. Ik ben dan ook benieuwd waar het verhaal in deel 2 verder gaat en of we dan ook meer te weten komen over Coco en haar ‘coven’.
Serpent&Dove is een mix van liefde, haat, verdeeldheid, onbegrip, vooroordelen, vriendschap en familie. Wat maakt dat het niet saai word. Enkele twists in het verhaal (iets later in het verhaal) maken dat het steeds verassend is en blijft en je steeds weer een pagina om slaat.

Al met al heerlijk om te lezen!

Meer recensies van Lotte Trap