Verrassende wendingen!

Louis Verbrugghe 05 december 2021
Het boek is al een tijdje uit, maar inmiddels ook genomineerd voor de Vlaamse Hercule Poirotprijs. Reden voor mij om het eens ter hand te nemen. W.A. Dehairs heeft al met zijn eerste twee thrillers van zich doen spreken; het is een zeer goede auteur. Ook in dit boek “Nachtstad”, kan de lezer zijn gemakkelijk toegankelijke schrijfstijl smaken. Ongecompliceerd en treffend komen de beelden snel op het netvlies van de lezer, iets dat ik altijd weet te waarderen. De humor ondersteunt op een aangename manier de tekst en regelmatig komen er ook mooie tekstuele vondsten voorbij.
Het plot kent meer dan één verrassende wending en heeft als uitsmijter een schrikbarende ontknoping van één van de hoofdfiguren, die opnieuw een jeugdtrauma moet beleven.
Het verhaal is goed uitgewerkt en de ontknoping zit echt goed in mekaar. De integer geschreven slotscène onthult ook ineens de titelverklaring van het boek.
Het boek “Nachtstad” bevestigt nog maar eens de kwaliteit van Dehairs als auteur van spannende verhalen. Het boek en krijgt van mij dan ook vier dik verdiende sterren!

Meer recensies van Louis Verbrugghe