Twee verhalen...

lydia frooninckx 16 januari 2024
De schrijver bezit een grote interesse en kennis van mythologie, filosofie en geschiedenis, waardoor hij boeiend schrijft over hoe de mens naar aanbidding van goden en natuurverschijnselen zocht.

Zonaanbidding' (een kleine boekje), door Hein van der Meij geschreven, is dan ook de moeite waard om te lezen.

Het boek is deels informatief, deels verhaal wat het bijzonder maakt.

Het verhaal:

Huub van Maasburg is al lang een boek aan het schrijven. Als tussendoortje maakt hij ' een klein boekje' over de zonaanbidding. Groot zijn verwondering als dit een succes wordt, zelfs zo groot dat hij op de vlucht slaat.

Mijn mening:

Alle personages, en Huub in het bijzonder, worden mooi uitgediept.

Ik las eerst het verhaal daarna de info. Beetje vervelend maar het verhaal leest zo gemakkelijk dat je gewoon wil verder lezen. Ik genoot van de Huubs geschiedenis, zijn connectie met verschillende landen, zijn familiebanden...

Het informatief gedeelte is veelomvattend maar klaar en duidelijk geschreven. Heel interessant.

Ik genoot van beide boeken.

Meer recensies van lydia frooninckx