Boek vol herkenning

Mama-Jellie 08 september 2019
Het moment dat ik dit boek voorbij zag komen en de achterkant las, moest ik dit gewoon lezen. Mezelf een koop verbod opgelegd, dus dan maar mee doen met weggeef acties en met een beetje geluk won ik er 1. Kon niet wachten om te beginnen.

Toen het boek binnen kwam, meteen gaan lezen. De pagina's vlogen voorbij. Wat een boek! Van begin tot einde vol humor en herkenning. Nee, nee, ik heb niet in de bajes gezeten iemand die ik ken wel. Na het lezen denk je zoiets van het leven daar is lang zo slecht nog niet.
Zo'n inval van het arrestatie team zelf meegemaakt en heeft er bij mij wel ingehakt. Andries schrijft er heel luchtig over en zelfs met een tikje humor. Eindelijk zijn hele boek zit zo in elkaar.
Hij schrijft echt letterlijk wat hij denkt. Soms iets té (knipoog)Echt typisch iets voor een man om sommige dingen zo te omschrijven.

De manier van zijn schrijven is alsof je daar zelf rondloopt. Je ziet het gewoon zo voor je. Pagina's vliegen dan ook voorbij. Vol verbazing lees wat hij en hoe hij het meemaakt in de PI van Zwolle. Wat hij in zo'n korte tijd meemaakt en allemaal doet. Hij heeft zijn tijd goed benut en dat op kosten van ons. Je zou bijna zelf wel een half jaar willen zitten daar. Bijna dan he.

Andries bedankt voor je inkijk op je leven in de bajes en kan niet wachten op het vervolg.

Meer recensies van Mama-Jellie