Heerlijk wegdromen

Mandy Tulp 15 april 2021
Ik mocht dit boek testen voor Hebban:

Een heerlijk verhaal dat begint in 1897. Tommy en Josie leven in een mijndorpje. Iedere jongen/man moet in de mijn werken, net als hun vader, opa en vele voorvaders. De mannen voelen zich vaak trots omdat ze in hun voetsporen mogen lopen. Tommy echter, zit dit als een tegenslag en wil meer van de wereld zien. Hij kan goed leren en voelt helemaal niets om in de mijnen te werken. De donkere wereld is niks voor hem. Het heeft teveel risico's en hij heeft al meerdere doden en gewonden zien vallen.
Josie werkt samen met haar moeder en zussen thuis. Zij moet voor het huishouden zorgen. In haar vrije uurtjes vindt ze het heerlijk om in de natuur rond te lopen.
Josie ontdekt ook dat er meer bestaat dan alleen haar kleine dorpje.
Ze ontmoeten elkaar bij toeval en zo kunnen ze hun verhalen, dromen en toekomstperspectief met elkaar delen. Is de andere wereld wel zo mooi of maken ze het allemaal mooier in hun dromen? Daar komen ze snel genoeg achter.
Het verhaal vind ik niet op Lucinda Riley lijken, maar het leest heerlijk weg. Korte verhaallijnen en ideaal om tussendoor te lezen.
Zo kom je snel in het verhaal en kan je er heerlijk bij wegdromen.
Ik geef het daarom 4 sterren.

Meer recensies van Mandy Tulp