Ik hou der van

Mandy013 16 juli 2020
Orchideeëntuin is echt weer een boek van Lucinda Riley wat we gewend zijn. Maar deze heeft voor mij net iets extra's. Misschien zijn het de hormonen die nog in mijn lijf zitten na mijn bevalling maar dit verhaal raakte mij.
Julia heeft een zwaar jaar achter de rug nadat ze dierbare is verloren. Ze gaat terug naar Engeland en komt terecht op Wharton Park waar ze vroeger toen ze klein was al kwam omdat haar opa en oma daar werkte. Zoals we van Lucinda gewend zijn worden we meegenomen terug in de tijd in de periode van de tweede wereld oorlog. Het eerste deel van het verhaal verloopt eigenlijk zoals je zou verwachten, maar in het tweede deel komen een aantal twisten in het verhaal die je niet voorspelt. Voor mij maakte dat dit boek onder de betere verhalen van Riley valt. Waar ze je vaak van te voren al wel kan bedenken hoe het gaat verrast ze je in dit boek goed. Voor mij een van de beste verhalen van Riley en mijn inziens ook beter dan deel 2 t/m 6 van de Zeven zussen serie.

Meer recensies van Mandy013