Een feelgood met diepgang

Mandyy 16 mei 2023
Ik heb mee mogen lezen met de leesclub van Podiumbeest, door zowel de cover als de achterflap ben ik erg benieuwd geworden naar dit boek.

Als Lisa de hoofdrol krijgt in de musical Belle en het Beest die haar musical vereniging Moulin Rouge organiseert ter ere van hun 25 jarig bestaan is ze zo blij als een kind, tot ze erachter komt dat haar tegenspeler Alex is, haar vroegere klasgenoot. Die ze vroeger heeft gepest.
Kan Lisa haar excuses aanbieden en heeft hun verleden impact op de musical?

Marjon Weerink heeft een hele fijne schrijfstijl. Het neemt je gelijk mee door te beginnen met een stukje uit het verleden. Het leest supervlot. Het boek wordt verteld uit de ik-vorm vanuit zowel Lisa als Alex. De schuine stukjes tekst komen uit het verleden tussen de twee hoofdrolspelers en is heel goed te onderscheiden van het heden.
Naast pesten komen er nog een aantal zware thema’s aan bod, maar door de luchtige schrijfstijl en subtiele humor past het heel mooi in een feelgood.

Al met al een hele fijne feelgood met diepgang maar ook zeker romantiek en humor, waar ik zeker van heb genoten. Ik heb hem ook al aangeraden aan anderen.

Het boek krijgt van mij dus ook ⭐️ ⭐️ ⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Mandyy