Wonderschoon en angstig

Manon Meijer 01 augustus 2016 Auteur
De sfeer die Gaiman weet neer te zetten in dit lieflijke boekje is een pareltje.

Door toedoen van de hoofdpersoon komt een vorm van het pure kwaad niet alleen in onze wereld, maar zelfs in zijn huis wonen en hij is de enige die Ursula ziet voor wat ze echt is. Samen met zijn buurmeisje die beweerd dat haar vijver een oceaan is probeert het jongetje Ursula/het kwaad te verslaan. Doordat het verhaal verteld wordt vanuit het perspectief van een kind, word je als lezer meegezogen in de fantastische leefwereld van een jongetje met heel speciale vrienden en een eigen kijk op alles.

Al met al een boek zoals je van Gaiman kan verwachten. Wonderschoon en waarbij het kwaad angstig onschuldig wordt verwoord.

Meer recensies van Manon Meijer