Noorderlicht

Marga 12 februari 2021
Op de eerste plaats wil ik Crime Compagnie bedanken voor het proef exemplaar van Mariska Overman, Noorderlicht.

Vier personen van verschillende nationaliteiten ontmoeten elkaar op een literair forum. Na een aantal chat sessies wordt er een bizar plan geboren.
Er moet iemand dood maar wie? Waar kan dit mooier plaats vinden als op een groepsreis. Een zeilschip zou een prima locatie daarvoor zijn. Om zo min mogelijk op te vallen wordt er gekozen voor een groep met diverse nationaliteiten. Het boek wordt geschreven uit het perspectief van een van de leden van het forum Eleonore (Noor) Het zou jammer zijn om nu al teveel te vertellen, daarom hou ik het vaag.
Mariska Overman heeft een prettige manier van schrijven, bij aankomst op het schip hangt er al een broeierig sfeertje, ze weet dat prima over te brengen, je krijgt er zelfs een onbehaaglijk gevoel van.
De beschrijving van de reis is prachtig, je waant je op de boot met als hoogtepunt het Noorderlicht.
Het thema vind ik ongeloofwaardig, maar toch heb ik het boek met veel plezier gelezen.
Kortom Mariska heeft weer een bijzondere thriller geschreven.

Meer recensies van Marga