Aantrekkelijk en ontroerend boek voor kinderen vanaf 12 jaar, en zeker ook voor volwassenen!

mariak1984 21 juli 2021
Het is een ontzettend ontroerend verhaal, leest heel vlot weg, en heeft verrassende wendingen.
Goed te lezen door kinderen vanaf een jaar of 12, maar als volwassene vond ik het ook een heel leuk en boeiend boek. Ook heel leuk om voor te lezen aan een kind!

Het gaat over een stukje geschiedenis dat bij velen denk ik nog niet bekend is, dat vond ik heel interessant.

Wolkenjagers is geschreven vanuit het perspectief van Ekster, een meisje dat alleen is, diefstallen pleegt en in 1783 in Frankrijk leeft.
Ekster komt van het gelijknamige Engelse rijmpje. Het heeft 7 zinnen en zo is ook het boek opgebouwd, steeds weer 1 zin en daarna een aantal hoofdstukken.
Het is gebaseerd op de uitvinding van de luchtballon. Dat kun je aan het aantrekkelijke omslag al zien.

Meer recensies van mariak1984