Leuk, eigentijds en grappig. Aanrader!

mariak1984 02 september 2020
Fabio is een jongen van 11 en zijn droom is profwielrenner worden, maar moet veel geld hebben om mee te kunnen.
Daar gaan zijn drie vriendinnen hem mee helpen, ze organiseren een foodtruckfestival om geld te verdienen. Het blijft even spannend of het allemaal gaat lukken!

In de tijd naar het trainingskamp gaat hij steeds minder eten om af te vallen om beter te kunnen presteren. Daardoor gaat hij zich niet lekker voelen en zich anders gedragen. Uiteindelijk komt het allemaal goed gelukkig.
De klimmende wielrenner is een eigentijds boek wat kinderen zeker zal aanspreken!
De mooie kleurrijke cover maakt het ook aantrekkelijk om te gaan lezen.
Ik heb er als volwassene ook veel plezier in gehad om het te lezen, het leest vlot weg.

Er zit humor in, whatsapp gesprekken, leuke tekeningen, italiaanse woorden (met de betekenis ervan achter in het boek) en de schrijfster vermijdt ook geen moeilijke onderwerpen, zoals het dieet, die bij Fabio zijn droom komen kijken.

MIjn dochter van 9 heeft het boek in 1 adem uitgelezen, kort samengevat door haar:
Het boek is leuk, grappig, beetje spannend omdat de buurvrouw naar het ziekenhuis moet. Maar alles komt weer goed.
Ik vond het ook heel leuk dat ik zo wat Italiaanse woordjes heb geleerd. Ik zou het boek zeker lezen!

Meer recensies van mariak1984