Een leestocht met vele inzichten

Mijn deelname aan deze leesclub werd een feit met de bevestiging en het ontvangen van het boek.
Mijn keuze om hieraan mee te doen, is vanwege de zin die onder de titel staat.
"Een ontdekkingsreis naar geluk en zelfinzicht".
Een zin die mij persoonlijk aanspreekt vanwege mijn eigen groei maar ook de terugvallen die daarbij behoren. Ik was dus vooral benieuwd of dit boek mij daarin kon ondersteunen.

Maëlle heeft een druk en hectisch leven, die plots veranderd door het verzoek van haar ernstig zieke vriendin Romane, om naar Nepal te reizen. Een Amerikaanse professor zou over een manuscript beschikken over een oeroude Nepalese methode waar je door bewustwording en een andere mentale instelling naar genezing kan toewerken.

Maëlle komt in Nepal aan en dan blijkt dat ze een voettocht onder leiding van Shanti moet maken om het manuscript in handen te kunnen krijgen. Shanti daagt Maëlle uit om spiritualiteit te omarmen. Een tocht vol van inzichten volgt.

Maëlle maakt in een korte tijd grote veranderingen door. Ieder mens zou in die tijd, die in het verhaal wordt gebruikt, verspoelt worden door alle emoties die daarbij komen kijken. De intensiteit daarvan is zo heftig dat ik zelf dit niet realistisch vind.
Neemt niet weg dat Shanti, vol wijsheden en inzichten benoemt, die zeker waardevol zijn voor een betere balans in mijn leven.

Voor mij was het een opfrisser qua gedachtegang en hoe dit om te buigen in positiviteit. Dat alleen al, los van het verhaal, gaf mij een goed gevoel en meer ruimte in mijn hoofd.

Het boek krijgt van mij 3 sterren.

Ik sluit af met de woorden van Shanti: "Alleen wijzelf zijn verantwoordelijk, voor de gemoedstoestand waarin we op enig moment besluiten te leven".

Meer recensies van Marianne Mathijssen