"De stagiair" debuut van Helen monks Takhar

"De stagiair" het debuut van Helen Monks Takhar.

Katherine is hoofdredacteur van het zakenblad Leadership.
Ze heeft niks met stagiairs oftewel millenials, door haarzelf snowflakes genoemd.
Dan komt Lily in beeld die heel bewust het leven van Lily binnendringt.
Katherine vindt Lily een bedreiging en de rivaliteit tussen de beide vrouwen is nadrukkelijk aanwezig.
Ook als blijkt dat Lily het nichtje is van Gemma, Katherine's baas, maakt dit de werk en verstandshouding tussen de beide vrouwen er niet beter op.
Steeds verder dringt Lily het leven van Katherine binnen , met alle gevolgen van dien.
Wanneer Lily ook bevriendt raakt met haar man beseft Katherine dat er meer speelt of is ze paranoïde?
Wat is de bedoeling van Lily....wil ze carrière maken of heeft ze een heel ander motief?

Helen Monks Takhar is afgestudeerd aan Cambridge en heeft daarna gewerkt als journaliste, copy-editor en magazine-editor.
Ze heeft als journalist geschreven voor zowel financiële dagbladen als nationale dagbladen, zoals The Times.

Het boek is geschreven vanuit het oogpunt van zowel Katherine, als dat van Lily.
Dit zorgt voor verwarring, waardoor ik langer bezig was om te volgen wie nou wie was.
Een heel langzaam opbouwend verhaal die in de +/- laatste 30 pagina's tot een ontknoping komt.
Waar dus zoveel gebeurd dat het totaal de plank mis slaat.
Voor mij was dit debuut een tegenvaller, moeilijk door te komen.
Van een zenuwslopende en messcherpe psychologische thriller is in mijn beleving totaal geen sprake.

Vandaar mijn 2 sterren **

Meer recensies van Marianne Mathijssen