Boeiende roman.

Marianne 16 augustus 2016
Dit was 1 van de eerste romans die ik moeilijk kon wegleggen.
Vooral de schrijfstijl maakte het zeer interessant. Er wordt namelijk ook vanuit het oogpunt van houten voorwerpen geschreven, erg origineel! Het boek leest makkelijk weg.
De hoofdpersoon Emma komt naar voren als een sterke vrouw. Ze gaat scheiden ondanks dat dit vanwege haar streng gelovige opvoeding eigenlijk niet kan. Verder gaat ze helemaal alleen met haar zoon Max, die ze grotendeels alleen opvoed, naar Berlijn verhuizen. In het begin is de vader van Max nog in beeld, maar dit veranderd al snel als deze een nieuwe vriendin krijgt.
Emma onderzoekt ondanks de vele tegenspraak en bedreigingen toch De Messias 'de viool waar het hele boek om draait'. Is deze viool nu echt of niet?
Julian winter 'de schrijvers van dit boek' is er zeker in geslaagd om het mysterie rondom de viool op een plezierige manier te beschrijven. Er zit spanning in het boek.
Het boek is een aanrader voor mensen die interesse hebben voor kunst, wetenschap, muziek en een stukje religie. Deze thema's komen erg mooi samen in het boek.
Kortom een prachtig boek met een mooie verhaallijn.

Meer recensies van Marianne