Je hoort het hem vertellen

Marianne van Berkel 11 november 2021
Het leuke van boeken van publieke figuren is dat je weet wie het boek geschreven heeft en dat je zijn stem in je achterhoofd hoort als je het boek leest. Zo ook bij de Ali-B methode. Met niet keurig nette nederlandse zinnen, maar echt woorden die Ali B gebruikt.

Het boek is een combinatie van zelfhulpboek - zo haal je het beste uit jezelf - en een verhalen boek met verhalen uit het leven van Ali B. Hoe hij is gekomen tot waar hij nu is. Je maakt in de eerste hoofdstukken al direct kennis met de Ali-B methode. Die is verrassende simpel. Maar wat hij zelf ook aangeeft: het gaat om de implementatie en dat je er dan wat mee bereikt.

Is het misschien net iets te simpel voorgesteld? Ik vind het gaaf om te lezen hoe AliB tot zijn inzichten is gekomen. Hij is echt wel een rapper met brains. Voor ons, om datzelfde te bereiken, zullen we toch iets meer moeten doen dan alleen zijn boek lezen.

De uitleg van de Ali B methode en het lezen over de reis die hij gemaakt heeft, om te zijn waar hij nu is, maakt het boek de moeite waard om te lezen.

Meer recensies van Marianne van Berkel