Chaotische opbouw

Marion Bennema 27 maart 2024
Vind Michaela Bley een uitstekende schrijfster daarom waren mijn verwachtingen ook hoog over de spanning en schrijfstijl.
Na een paar hoofdstukken was ik de weg al een beetje kwijt om wie het nu precies ging. Teveel personen en het boek komt langzaam op gang. Hedin komt pas in de loop van het boek opdagen dus het is meer een Kaplan boek. De rol van Andreas en Frances was me wat onduidelijk, hadden zij er iets mee te maken en waarom Frances de hele tijd zo paranoide was bleef ook vaag.
Vond er moeilijk doorheen te komen. Door al die verwarring duurde het lang voordat ik echt in het verhaal zat. Buiten Andreas en Frances kwamen namelijk nog wel meer personages kijken en dus ook nog meer verwarrende verhoudingen. Het is niet een boek is dat je even voor de ontspanning leest. Je moet voortdurend alert blijven om de ontknoping te begrijpen. Als dat lukt, zal je waarschijnlijk niet teleurgesteld raken.

Conclusie
De vorige Mikaela Bley serie heb ik in een adem uitgelezen, maar bij ‘Zusje van mij’, waren mijn verwachtingen dus te hoog. Ik was benieuwd wie Märtha nu echt had vermoord en vooral voor wie Frances nu op de vlucht was, maar de hoeveelheid personages en de wat ingewikkelde verhoudingen maakten het te complex.

Meer recensies van Marion Bennema