Hoe denkt een kunstenaar?

Mariska_95 04 juli 2016
De omschrijving van dit boek stelde dat het een doe boek was. Ik ging erin met het idee, dit boek gaat me leren hoe ik creatiever bezig kan zijn, zoals ook de titel suggereert. Met tips en leuke oefeningen, kan ik mijn creatieve zelf wakker maken, dacht ik, maar dat was helaas niet het geval.

Toen ik ontdekte dat dat niet de insteek was van het boek, was ik wel een beetje teleurgesteld. In plaats van dat de auteur ons leert hoe wij kunnen denken als een kunstenaar, vertelt het ons hoe een kunstenaar denkt. Niet helemaal hetzelfde, maar het is alsnog erg interessant. Ik heb dingen geleerd, nieuwe kunstenaars ontdekt en ook voornamelijk geleerd hoe het creatieve proces bij kunstenaars werkt. Ik vond het een interessant boek. Er zaten mooie foto's in en het boek las lekker vlot door.

In totaal geef ik het boek 3 sterren. Het voldeed niet aan mijn verwachtingen maar dat is eerder de schuld van de beschrijving en de titel, en die zijn waarschijnlijk niet gekozen door de auteur zelf. Het boek op zichzelf is goed, het is interessant en het leest lekker (wat ik erg belangrijk vind bij een non-fictie, het is geen droge kost en dat is fijn). Ik kan dit boek aanraden voor wie geïnteresseerd is in kunst!

Meer recensies van Mariska_95