Vlot geschreven & fijn verhaal, de chemie spat van de pagina’s af!

Marloes 27 september 2020
Summer is weggestuurd van haar vorige universiteit (iets met brandstichting, een ongelukje) en het lukt haar niet om in haar nieuwe universiteitsstad woonruimte te vinden, omdat haar nieuwe imago haar achtervolgt. Haar broer Dean, bekend van de Off Campus-serie, regelt dat ze een kamer kan krijgen in zijn oude huis, wat betekent dat ze bij drie knappe ijshockeyers komt te wonen, waaronder Colin Fitzgerald. Summer voelt zich erg tot hem aangetrokken, ook al is de stille, teruggetrokken Colin die onder de tatoeages zit en houdt van gamen totaal niet haar type en denkt hij dat ze nogal oppervlakkig is. Maar dat is niet het enige probleem: hij is goed bevriend met haar broer, ze wonen in hetzelfde huis en zijn beste vriend is verliefd op haar.

Ook Colin voelt de aantrekkingskracht, maar staat liever niet in de belangstelling, waardoor hij Summer op een afstandje probeert te houden. Zij is namelijk nogal aanwezig, luid en wild. Wanneer ze elkaar beter leren kennen, komen ze erachter dat ze misschien beter bij elkaar passen dan ze eerst dachten. Zou het dan toch een optie zijn om samen te komen?

Boeken van Elle Kennedy volgen vaak een vast recept, wat bij liefhebbers van new adult vast in de smaak valt: sterke, leuke personages, knappe (sport)mannen, grappige gebeurtenissen, goede dialogen, twee tegenpolen die elkaar toch niet kunnen weerstaan en ze schuwt ‘steamy’ scènes zeker niet. Ook in ‘De jacht’, het eerste deel van de Briar U-serie, zijn deze ingrediënten aanwezig. De chemie spat van de pagina’s af en hoewel er qua plot eigenlijk niet zo heel veel gebeurt, zijn de personages verfrissend, goed neergezet en origineel en hebben ze een interessant achtergrondverhaal.

Het verhaal is luchtig, maar krijgt meer diepgang door ook onderwerpen als grensoverschrijdend gedrag, verschil in behandeling van mannen en vrouwen, leerproblemen en een vechtscheiding aan te stippen. Hoewel ik de ontwikkeling van de relatie niet altijd even geloofwaardig vond, maken de personages en dialogen veel goed en is dit zeker weer een vlot geschreven, verslavend, fijn verhaal dat me erg nieuwsgierig heeft gemaakt naar de rest van de serie!

3.5⭐️

Meer recensies van Marloes