Niemand is 'Loveless'

Meike 26 juli 2020
Iedereen kan op verschillende manier liefhebben. Romantisch, seksueel en/of platonisch, en niet één is er belangrijker dan de ander. Dat is de centrale boodschap van deze YA-roman.

In Loveless ontdekt hoofdpersoon Georgia dat ze aseksueel én aromantisch is. Met hulp van het internet en haar vrienden leert ze wat dat precies voor haar betekent. Ook leert ze dat er meer is dan alleen romantische en seksuele relaties.

Net als al Alice Osemans andere boeken een echte aanrader! Een boek vol vriendschappen, eerste keren, beginnen aan de universiteit en een Shakespeare-society.
Bovendien is dit boek een 'ownvoices'-verhaal, weer een leuke extra!

Er zijn wat (kleine!) puntjes die ongeloofwaardig overkomen, maar omdat het een van de eerste boeken is met een aro-ace 'coming out' zie ik dat door de vingers. 5/5 sterren!

Meer recensies van Meike