Spannnend en meeslepend reisverhaal, zet je soms aan het denken

Menno Arentsen 06 augustus 2019
Voor de hebban leesclub mocht ik dit boek meelezen. Het verhaal speelt zich af rond Tim die door een samenloop van omstandigheden mee mag zeilen op een tocht naar Corfu. De reis wordt afgelegd samen met Robert en Julia. Gedurende de reis ontwikkelen de personages zich en vooral Robert blijkt dan iemand anders te zijn dan hij initieel leek.
Het boek leest ongelofelijk makkelijk. Het is een heerlijke schrijfstijl met korte overzichtelijke hoofdstukken in chronologische volgorde. Het verhaal bouwt goed op in spanning en ik vond het zelf boeiend en wilde steeds verder lezen (vooral ook ontdekken wat er wanneer gebeurde irt de proloog en hoe dat afliep).
Het gaat in op karakters van mensen en hoe zich die ontwikkelen maar ook hoe je je kunt vergissen met je beeld dat je snel hebt van iemand en wat iemand motiveert om ondanks wantrouwen toch door te gaan in een relatie.
Daarnaast speelt ook de kracht van de natuur (in dit geval oceaan) een belangrijke rol.
Wel eindigt het boek met een paar open vragen (bewust)?

Voor een debuut vond ik dit een zeer goed boek, het is zeker het lezen waard en ben benieuwd naar komende werken van Eric.

Meer recensies van Menno Arentsen