Het Vervolg

mick dubois 12 maart 2021

Dit is het tweede deel van ‘De kinderen van D’Hara’ en volgt direkt op het vorige deel. Ik denk niet dat je dit gewoon los kan lezen omdat het deel uitmaakt van 1 verhaal dat doorloopt. Schalie, de heks/tovenares ontdekte in het vorige deel dat Kahlan zwanger is van een tweeling. Ze wil niet dat Richard het te weten komt voordat er is afgerekend met de monsters uit een andere wereld. Het zou hen extra kwetsbaar maken omdat de Gouden Godin erop uit is om een einde te maken aan de magie en het op hem en Kahlan heeft begrepen. Hun kinderen zouden haar nog kwader maken.
We komen meer te weten over de aard en het uiterlijk van de ‘Krabbelmannen’ en hun Gouden Godin. Ze heten: ‘Het Vree’ en manifesteren zich eerst als een soort krabbels voordat ze volledig materialiseren. Ze zijn groter dan mensen en hebben een zwarte slijmerige huid die aan amfibieën doet denken.
Dit deel is net zo dun als het eerste en dus is het wachten op deel 3 en 4. Ik hoop dat het verhaal dan uit is want de schrijver is ondertussen overleden. Misschien kan een andere auteur het overnemen zoals bij ‘Het wiel des tijds’ is gebeurt. Als iemand daar meer over weet, hoor ik het graag.

Meer recensies van mick dubois