Geweldige luistergids voor de Matthaus Passion

Miebet 13 maart 2021
De Matthaus Passion heb ik al tientallen keren gehoord, maar na het lezen van dit boek heb ik toch nog weer een groot aantal details ontdekt in de muziek en in de tekst die me nog niet eerder waren opgevallen. Door de ogen van een divers gezelschap aan Matthaus liefhebbers, dirigenten, zangers en muzikanten word je stukje voor stukje meegenomen door het geheel. Alle beschreven passages meteen luisteren hoort er natuurlijk bij. Hele fijne manier om in deze passietijd in lockdown, waarin uitvoeringen jammer genoeg niet mogelijk zijn, toch van de Matthaus te kunnen genieten! "Wat Bachs meesterwerk je vertelt, als je weet waar je op moet letten" is de ondertitel. De volgende keer luister ik met nog meer aandacht!

Meer recensies van Miebet