Vertrouwen boven wanhoop

mireille 28 juli 2023
De vloek van kasteel Vrijborgh Michelle Visser

Het jaar 1323, ridder Jan heerst op kasteel Vrijborgh als een tiran, gedreven door blinde haat een jaloezie ,iedereen moet zijn wil volgen en hij gaat over lijken, zijn oudste zonen zijn zoals hun vader, meedogenloos, zijn dochter Beatrijs en jongste zoon Joris lijden hieronder en willen een normaal leven. Wanneer Beatrijs in Deventer op de markt Walraven leert kennen, ziet ze al een toekomst met hem maar dat is tegen de wil van ridder Jan en wordt ze verbannen naar het klooster Joris redt de blinde Clara en heeft er een vriendin voor het leven in gevonden. en wordt ze verbannen naar het klooster. Joris werd eerder ook al opgesloten bij de broeders omdat zijn vader hem een slappeling vindt. Wanneer broeder Gottschalk haar leven redt en hij haar een reden om verder te leven geeft , ziet ze een lichtpuntje in haar ondraaglijk bestaan. Kunnen ze ontsnappen en hun levens in vrijheid verderzetten ? Ziet ze haar broer Joris nog wel terug of eindigt hun leven in het klooster?
Een spannend historisch verhaal,
Ik vond het verhaal heel vlot geschreven met een goed uitgebouwd plot.De personages komen tot leven in het verhaal , het is alsof er een film voor je ogen afspeelt terwijl je aan het lezen bent. De feiten en weetjes maken het boek nog interessanter om te lezen, een echte aanrader.

Meer recensies van mireille