Kan je 'Zinvol ziek" zijn?!

Nadja 30 maart 2024
Zinvol ziek is een boek geschreven door Lynn Formesyn. Zelf kampt ze met een reuma-aandoening. In dit boek gaat ze op zoek naar de essentie van de twee woorden 'Zinvol ziek'.

Ze beschrijft haar eigen ervaring en laat andere pijnpatienten aan het woord. Je krijgt een goed beeld van mensen met een beperking. Leven met een beperking is ook veel rouwen. Een evenwicht zoeken in je ziekte en je dagindeling.

Kan je als zieke of anders gezegd 'mankemens" nog een plaats hebben in deze maatschappij? Lynn spreekt met ervaringsdeskundigen, psychologen, politiekers ...

Persoonlijk vind ik dit boek een goed uitgewerkt boek. Het laat zien dat er nog veel moet gebeuren om mensen met een beperking (welke dan ook) te laten intregeren in een maatschappij. De cijfers en statistieken moeten altijd maar beter maar is het effectief ook haalbaar? Dan gaan we met iedereen een andere kijk moeten krijgen over deze problematiek.

Meer recensies van Nadja